Tuesday, December 15, 2009

Akan Aku Semadi kan~

Mesej Pertama:

Inikah dia B,
B yg pernah bjnji mberi cinta utk D sepenuh hati,
B akan menyesal satu hari nnti,
Bila B tau d ingin kmbali,
D akan brasa gembira andai dpt brsama utk slama2nya,
Hanya utk bcinta lg.
Andai B bduka, D yg 1st disisi,
Andai B bhgia, D akn trus bdoa smoga satu mase pintu ati b kn terbuka,
and kita akn kembali bercinta lg......


Mesej Kedua:

Kepekatan mlm, bdiri D dhalaman rindu,
Dihembus kenangan lalu,
Hanya berteman bunga yg layu,
xharum, xda madu
Sesal D membeku dikalbu,
B penawar rindu,
B sayangku,
Mahligai kite bina bersama,
Dahan2 yg rapuh,
Usia perangkap kita,
Namun D masih memegang jnji B,
Tinggal kenangan,
Gagal segala impian,
Apa erti cinta selama ni?

Mesej ketiga:

Kenapa kita jumpa?
Dan akhirnya berpisah?
Krn b'bagai alasan dari B
B yang satu
Tanpa B ilang r manja D
Diri D hanya untuk B
Izinkan D mencuri byangan dan khayalan dgn B
Maafkanlah D,
Andainya D menganggu B selama ni

Aku mcm tak percaya je Mr.Eez leh tulis bermadah mcm nie..lain nye dgn diri dia...tp sikap dia yg terdahulu tu..buat aku takut..emm...tinggal kenangan...~

Tuesday, December 8, 2009

Serabot!!!

Hadoi payah nye bila cinta tak direstui..
emmm..payah nye semua nye jadi halangan
payah nye!!!!!!!!

Saturday, October 31, 2009

Together

Since the day that we met girl
I aint never had anyone make me feel this way
And my heart is sure it wants to be with you
Wanna give you the whole world
If you make the promise to me, You're gonna stay
Without you guiding me, I'm lost and so confused
What will it take to show you I'll be by your side

Girl I got you and I want to give you what you never had
Girl everyday I hope to make you part of my life
Cause you know me and I know you
girl your love is where it's at
ohhh...

I'm gonna be the love that's gonna last
And be the one that got your back
Ain't nothing ever that bad that we won't be together
And though we both made our mistakes
And some we never wish we made
But we'll be okay if we just stay together

Oooh..

I know he left you stranded
And you paid the price when you messed up your life oh
girl I know you're so afraid
But I can't right the wrongs he did
I know you saw the lipstick on my window
And wonder'n how many chick's been to my home
I've done my share of playing games
But for you I given up that life

What will it take to show you I'll be by your side
Girl I got you and I want to give you what you never had
Girl everyday I hope to make you a part of my life
Cause you know me and I know you
Girl your love is where it's at

ohhh...

I'm gonna be the love that's gonna last
And be the one that got your back
Ain't nothing ever that bad that we won't be together
And though we both made our mistakes
And some we never wish we made
But we'll be okay if we just stay together

Baby you're the one I've waited for
Because you gave me what I need and more
Girl its clear that we are meant to be
Together,
We should be together ....
Eternally
Ohhh...

Girl I'm gonna be

I'm gonna be the love that's gonna last
And be the one that got your back (The one that got your back)
Ain't nothing ever that bad that we won't be together
And though we both made our mistakes
And some we never wish we made (never wish we made)
But we'll be okay if we just stay together(just stay with me)

(Everything Gonna Be Alright)

I'm gonna be the love that's gonna last
And be the one that got your back
Ain't nothing ever that bad that we won't be together
And though we both made our mistakes
And some we never wish we made
But we'll be okay if we just stay together

BY Ne-Yo

Tuesday, October 13, 2009

Aku Menilai Diri Sendiri

Kejam sgt ke aku nie???
Tak berhati perot ke aku nie??
Aku luke kan hati dia atau dia yg luke kan hati aku?
kenape salah kan aku lepas ape yg dah jadi...?
Kenape dia tak relakan je aku pergi?
tolong lah lepas kan aku...mungkin tu akan buat dia lebih tenang...
kalo dia slah kan aku dia tak tenang...
Kenape tak lupe kan je aku..?
kalo dia rasa aku nie buat dia menagis?
dah lah..dah tak de ape lagi dah...semua nye dah tamat...
yg dah putus tak boleh di sambung balik...terima jelah....
jgn lah berdendam dgn aku nie..sudah lah...

sakit hati!!!

Sakit giler hati aku skrg nie..jgn tanye nape ar..tp yg penting aku sakit hati...
mmpus ar..sial lah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Monday, October 12, 2009

Memories.....

Aku nie dah 3thn tinggalkan zaman sekolah..tp masih lagi teringat2 zaman2 sekolah dulu..seronok je..bila fikir..ye ar tak de benda yg nak pk..just belajar n berseronok..kat sekolah..hihi....lagi2 kat fb nie ramai sgt mmber2 sekolah..dah lame tak jumpe..tp still same gak peragai..suke sgt lah bahan membahan..hadoi...hahaha...geli hati ar..

masa start form 2 best lah jugak kan..aku menambahkan koleksi kawan2..tp bila masuk form 3 lagi syok!!! kenal lah ada beberapa mangkok hayoon...hahahaha...si gagap..si tonggek..si teddy..hihi..saje je wat gabong meja kat belakang tu..wat kepala sendiri dlm kelas..cikgu pon tak tahan...dgn peragai bebudak lelaki lagi..tp pengalaman paling tak leh lupe..main lastik2..tetiba slah sorg dari kitorg terlepas kan lastik tu kat cikgu...punye baran cikgu tu..aku ingat kan aku..tgk aku nye peluru(dari kertas) still ada lagi...punye cuak ar masing2..hihihi...

msuk form 4 n form 5 lagi ar..macam2 perangai yg kuar...walaupon aku terpisah dgn mangkok2 tu semua..si gagap terpandai sikit dari aku so dia masuk kelas prtama..n aku kelas kedua..teddy kelas ketiga n tonggek kelas ke 4...baek punye susun..dulu cikgu suruh pisah kan meja pon tak sanggup...tp lepas PMR...keputusan dah memisah kan kitorg..mmg ar sedih sgt..tp kitorg still lepak same time rehat..walaupon si tonggek cm jauh2 kan diri....nak tumpu belajar la kata nye...emmm..tak kisah lah...

eh balik kat kelas 4 n 5 sains B...hahahaah..ada kepala otak yg biol cm zuzy@cucu lobak tu..hahahaah..saje je nak bahan org..pstu dia lagi terok kena bahan dgn bebudak lelaki..hahahah..kelakar doh zuzy..aku nak gelak ar...bila pk..bila r kita nak wat reunion nie..winduuu giler ar kat korg semua...hihihi..longkang...fuad...aj...zuzy...amat..mahyudin..weh tak lupe..mahyudin..selalu backup aku...hihi..walaupon tak bnyk ckp dlm kelas..tp dia banyak ckp oo dgn aku..kelakar giler bila teringat marena konon2 nak gorat mahyudin..tp mahyudin tak layan...hahahaha..dia nak ckp dgn aku je dlm kelas sbb aku sekampung dgn dia..hihi..miss azazura kata ape..mahyudin lelaki budiman..hahahahahah..giler ar...!!! tp leh nmpak ar..dlm kelas kalo dgn ppuan...dia nak ckp dgn aku n zuzy jer..hahahaha...sekampung ar konon..wahahahahahaha.

Sunday, October 11, 2009

I need my frenz!!!!

aku perlukan kawan2 aku skrg!! pie-qah..syera...tak tau lah nak luah kat sape...tak tau cm ne nak wat keputusan..buntu giler otak nie skrg..serabut ar mcm2 datang nak himpap kepala aku nie..
ape yg nak wat nie..perlukan
wanie utk nasihat...yg boleh wat aku bukak minda sikit...

Hati sering bertanya..di manakah letak nya???

Aku dah mule percaya..tp kenape ada je yg berjaya mempengaruhi aku utk tak percaya..
salah aku sendiri ker?? saje nak mencari di mane letak nye kejujuran...?
salah aku ke? nak mencari jawapan dan cinta yg meyakinkan??

Mungkin pengalaman buat aku jadi lebih berhati2 dan penuh syak..tapi aku buat utk diri aku sendiri utk dapat kan keadilan utk diri aku sendiri...buat apa aku sayang kan org yg belom tentu syg kan aku...bagi aku yg paling penting dalam cinta kepercayaan dan kejujuran..tp aku sendiri dah tak tau mane letak nye kepercayaan aku pada lelaki...dan mane letak nye kejujuran diorg...

cukup lah sekali...cukup lah sekali...aku tak nak sesuatu yg memedihkan terjadi utk kali kedua..tolong ar..jgn maen2 kan perasaan aku..sbb bila bercinta aku serah kan sepenuh hati aku..seluruh kesetiaan aku n cinta aku.. emmm...

Saturday, October 10, 2009

Aku msih mencari2 mane letak nye kejujuran

Hari nie mcm benda yg jadi utk aku satu hari nie...sedih nye tuhan jer yg tahu..emmm..

first utk org yg penah aku syg selama 7 thn...Iszham Fareez..
tetutup dah hati ni utk D..B rasa cukup lah smpai sini....dah tak de hati lagi dah lagi2 perbuatan D yg melukakan hati B n keluarga...sanggup nye...ingat kan selama nie ckp2 kosong semata2..tp rupanye..emmm..tak sangka..B tak penah ar nak buruk2 kan D pon..walaupon D sendiri tau perangai D macam mane..masih lagi memuji...n bagi tau mama..D tu tetap ada baek nye...tapi kali nie D mmg dah buat B benci habis..n tersimpan dendam dalam hati nie...tapi alhamdulillah..Allah(S.W.T) msih lagi bagi kesabaran dan ketabahan dalam hati nie...

aku dah hepi sikit sbb bila aku fikirkan..mungkin lepas nie ada org yg lebih menyayangi aku n menghargai aku....masih ada ruang utk aku capai kebahagaiaan aku sendiri..siapa tahu..yg penting aku percaya...tapi tah kenape tetiba tuhan buka kan minda aku utk mencari sesuatu yg selama nie aku tak penah terfikir nak cari...padahal aku dah masuk tido tadi...tp aku bangon jugak..sbb aku rasa mungkin ada sesuatu untuk aku...

ape yg aku dapat mmg kekecewaan yg teramat sgt...kekesalan yg teramat sgt...mungkin tuhan nak duga aku...nak uji tahap kesabaran aku...mmg betol ape yg dia ckp..dia tak tipu aku..tp dia tak jujur 100%..kenape ape yg dia ckp kat aku tak same dgn hati dia...aku tak penah paksa dia utk terima aku..aku sedar sape diri aku...kalo dia masih lagi tak dapat melupakan kenape dia nak tawan hati aku..sedangkan dia tau..betapa aku terseksanye jiwa aku skrg..bertapa berdukanye aku....tapi dia yakin kan aku....jgn lah dera jiwa aku...jgn lah nak seksa perasaan aku..

Bukan senang aku nak menerima org laen dalam hidup aku...emm...bila aku pecaya nie yg aku dapat..semua lelaki nie same ker???indah kata je..tp tak seindah yg di sangka..patot ke aku menagis utk org yg meluke kn hati aku??utk org yg kecewakan aku?? atau biarlah aku bawak diri nie..mungkin lebih baik kalau aku sendiri.....pergilah..jauhkan diri dari aku..jgn kata syg kalo tak tau ape erti syg...jgn kata cinta kalo tak tau hargai nye...emmm...

Sunday, August 23, 2009

Bulan Ramadan






Wah..selamat berpuasa..thn nie lain sikit kita puasa kat manila..emm..yg tak syok nyer tak rasa ar cm sdg raya puasa kan..sbb kat sini tak de bazar ramadan..eee..best nyer..rindu murtabak n yong tau fu..(betol ke ejaan nie..) kat sini tak de ape2 lah..simple2 jelah..masak sendiri..tak merasa lah nak makan yg best2..n puasa tak lah rasa sgt..sbb sahur kat sini hbis kol 4lebih..emm pastu buka kol 6..so tak lah terasa sgt sbb dah hbiskan waktu dgn tido..zzzzz...

Hari pertama bersahur dgn air kosong..minum kol 3..pastu..buka puasa dgn cucur udang.ok tak??e tak best, xbest..heheheheh..ape leh buat..(sedih sikit).. hari ni dah hari kedua puasa..rasa nyer special sikit lah..walau pon tak special mcm org msia makan...hahaha..ayam goreng..je pon..hahahah.emm..

Monday, August 3, 2009

BANDAR MANILA
















Setelah bberapa hari dduk kat sini baru terasa bangga jadi rakyat Malaysia...emm..sbb kat sini ramai sngat rakyat filipina yang miskin..masih ada yang merempat di tepi2 jalan..bukan berseorangan..tapi dgn keluarga..cari makanan di dalam sampah2 sarap..kesian sangat.. haritu pegi d'suria..nama tak seindah tempatnye...kotor sangat..cukup dgn bau busuk..tapi nak buat macam mane..tahan jelah...
kat sini susah nak dapat kerja..sbb rakyat dia ramai so banyaklah yang menanggur..jadi diorg akan dapat kerja 6bulan je lepas tu diberhentikan sbb nak bagi peluang pd org lain berkerja... kat sini walaupon ada ijazah pon jadi org gaji.lagi2 kalo dia org islam..org islam kat sini dihalau dduk ke belakang2 bangunan je...betollah..kalo org melayu tak sedar diri mmg akhirnye senasib dgn org2 islam kat sini..dihalau dduk ke blakang2 bangunan...
kat sini bangsa diorg melayu jugak..tapi diorg tak nak mengaku sbb bagi diorg bangsa melayu berkasta rendah..macam org hindu memandang keling lah..macam tu..

Friday, July 31, 2009

Melaka-KLIA-Manila
















Lambat sikit nak tulis blog nie sbb terlalu sibuk...
pukul 8pg hari selasa 28hb julai...driver datang amik aku..emm..aku rasa berat hati sangat nak tinggalkan Mr.eEz...tapi nak buat macam mane..sampai je kat KLIA aku tunggu pegawai yg pegang semua pasport n tiket aku..kebetulan akak aku dtg so aku gi makan dgn dia...bila pegawai tu datang dia bagi tau aku yang flight aku bukan pukul 12 tp pukul 1.50ptg..emmm..lame giler aku nak tunggu nie...

kul 11.20 aku dah masuk sbb pnerbangn antara bangsa kena check in 2jam seblum pelepasan...emmm...aku nie punye lame tunggu dpn pintu masuk nak tunggu smpai pukul 1.50ptg...

naik flight mmg best...heheh..tak banyk yang nak citer masa dalam flight cume tak saba nk tunggu sampai je...sampai2 je ayah dah tnggu aku kat tepi pintu keluar kapalterbang tekejut aku...emmm..sampai rumah..rumah nie mmg besar sgt...ada kolam renang..yang paling penting bilik aku luas lah sangat..hehehehe...k la salam

Wednesday, July 8, 2009

Kenangan MSK Julai 2007

Emm..bangang giler kat poly nie internet dah di tutup..ape tah pusat komputer tue..wat penat je amik password pas tue tak apat gune pon..hampeh to.. akhirnye aku kebosanan kat poly nie aktiviti yang aku wat main game je tiap2 hari..emm..tp yang aku dah lame tak buat pon aku dah buat balik..baca NOVEL CINTA ko tau..huhu...tak pasal.. tak pe lah..lagi beberapa hari je lagi.. tapi citer sebenar yang aku nak cerita bukan pasal internet atau novel cinta tapi pasal MSK...MINGGU SUAI KENAL...

budak2 junior dah pon mendaftar masuk ke poly nie 6hb aritu..emm..macam2 gelagat ada..yang pastinye kebnyakannya ditemani mak ayah masing2..tapi kalo ada yang bawak atok n nenek aku tak tau lah kan..aku pon duduk kat kafe yang ditengelami dgn org ramai yang dah lame tak ramai kat poly nie..hehe..sambil makan ais krim..kebanyakan yang daftar budak2 yang lepasan SPM..Tp tak tau lah ada yang dah lame telepas SPM kan..hahahahah....muke masing2 suci je... yang tak best nye boleh tak kafe yang bukak hnya satu..n lauk banyak dah habis..sabo jelah..

aku pon dah selesai makan saje naik atas kejap kat kawasan bilik kuliah..pergh...mmg ramai..aku nak cari kawan aku sbnarnya tp tak tau dia kat mane..sekali terserempak dgn budak junior thn lepas lah..thn nie dia sem 2..aku pelik ar..bdk2 lame daftar bulan 8 nanti..kan main awal dia datang dah lah budak damansara..aku pon tgk tag yang ada kat leher dia tu..emm fasi rupenya..rajin budak2 nie..sepanjang 4 sem aku dduk sini, tak pernah aku terpikir nak jadi fasi..tak reti aku nak tegas2 nie..buat benda yang serius2 nie...bukan jiwa aku...i love fun..huhu.

lepas dah budak2 pengambilan Julai 2009 nie mendaftar diorg semua mcm biasa lah..MSK..wah..dengan baju polybriged warne kuning..teringat lah kenangan masa aku mula2 sampai kat sini..mmg terpegun dgn kecantikan infrastruktur kat sini..ada hotel, swimming pool...tasik..tempat riadah...wah mmg cantik..pusat islam..emmm.. lepas habis daftar pon aku pon siap mengenakan pakaian batik biru poly PTSS...dan kena turun beratur..mmg memenatkan..belom sempat rehat dah kena buat xtvt...seminggu tu mmg kena dera lah..tak larat aku nak jalan kat poly tu..yang mmbuatkan aku demam lepas msk tu sbb ada xtvt tu habis kul 3 pg tapi kul 5 pg kena bangun balik..mandi??jgn haraplah sempat..emm..demam aku lepas msk tu..
semalam tgh lepak dgn kawan2..semua kongsi pengalaman msk masing2..tp bagi aku msk mmg tak lah meninggalkan kesan yang menyeronokan dalam diri aku..tapi boleh lah jadi kenangan... n semalam tgk pulak video msk07...huhu..mmg lawak lah kan..sbb semua cam baik je lah...aku tukang gelakkan org jelah..sbb aku tak masuk video pon..sbb aku mmg lah mengelak dari kamera2 tu masa msk..tak nak aku..selekeh..huhuhu

video

Monday, June 22, 2009

ARAU-KERETAPI-ALOR SETAR





























Ingat tak aku kata kitorg plan nak gi jalan2..akhirnye kitorang pikir nak gi Penang pd 11 hb julai..tapi cam biasa lah tak jadi...dan jodoh kitorg just pegi Alor Setar je...hahahah tu pon aku terus kata dgn diorg "Esok Kita Pegi"..kang takot tak jadi lagi...huhu..plan nak naik kereta api sbb ada yang suke naik keretapi ada yang tak penah naik..ok lah nak gi kul 9.30 pagi n naik teksi gi arau.. sampai kat sane kitorg beli tiket..dgn harga RM 2.60..kul 10.30..so kitorg makan dulu kat gerai makan berhampiran... dah selesai makan kitorg pon gi standby tunggu kat perhentian tu.. tunggu punye tunggu smpai kul 10.45 tak jugak sampai2 keretapi nye..emm..sabar jelah dah kul 11 pon still tak sampai lagi..aku dah bengang dah apelah pnye KTM...tak menepati masa langsung...tak lame tue ada peguguman...boleh tak keretapi akan sampai kul 11.45..mak ai perit nye hati nye..penantian satu penyiksaan...
kitaorg pon menti lah di tempat dduk berdekatan..nak marah pon tak leh nak kate ape..dah beli tiket..sabar jelah kan..duduk lah tepi2 tu berkenalan ar dgn seseekor...boleh tak dia tido atas peha aku...!!!tapi tak pe lah..aku suke...kan main nyenyak dia tido n sampai aku terpaksa kejutkan dia ye lah buatnye keretapi sampai kang macm mane...kesian ANAK KUCING tu...sampai kitorg pegi pon dia still tido lagi...heheheh...
sampai kat Alor Setar kena jalan kaki lak gi CT plaza..lengguh n berpeluh aku...perjalanan kat alorsetar mmg memenatkan...sampai rasa cam nak pengsan je..tapi smpat lah kitorg main bowling..yang tak pernah maen pon main sekali..tapi mmg lawak giler...n paling tak puas hati anak murid kalahkan aku...ahahahah..aku ajar dia sekali dia lagi power main pas tu..kuang3..
klah sampai cini je..tadi niat nak gi mandi kolam (swimming pool) sekali tak dibenarkan pelajr mandi kat situ..terok tol poli skrg nie.,.benci aku... last2 kitorg main badminton,.hhahaha..peluh giler aku nie..k lah bye...adios..amigos,...huahuahuah..

Saturday, June 20, 2009

BUBUR NASI & IKAN KERING

Pada hari khamis lagi kitaorg dah plan nak buat bubur nasi makan dengan ikan kering..heheh
nak buat hari sabtu iaitu hari nie...tah cam ne tah tgh syok2 goreng ikan kering menggunakan periuk nasi yang wardah masak tetiba je api dah tak nyala..ikan mmg dah habis goreng yang tak selesai lagi masak bubur tue...emmm wani punye lah tension..ye ar dia yang masak kan..fius terbakar...heheh..bnyak sangat benda yang di masak dalam periuk tue..heheheh....aku punye lah nak gelak..tp aku tahan je lah...org tgh tension berani nak gelak???heheheh...tak pe lah..mungkin tak de rezeki aku nak makan bubur nasi dgn ikan kering...

Friday, June 19, 2009

JUMAAT

hari nie mmg tak de kelas...emm mmg membosankan tapi aku dah siap2 pinjam dvd jannah cosmate aku..heheh..macam2 citer lah aku nengok hari nie.. tapi yang paling tak bleh bela hari nie aku di paksa oleh wani untuk bersiap n berjalan-jalan di poly n keluar makan kat gerai luar sane tue...mmg aku malas sangat2 nak keluar tapi name pon kena paksa kann..hehheeh... demi kawan...

aku pon berjalan lah kat luar sane tue..emm..sampai lah aku kat gerai makan depan ptss..aku pon tanpa belengah order lah makan nasi goreng kampung kurang pedas tambah telur mate n nestlo...pas aku sebat habis..aku terasa loya..mane tak nye makan nasi dgn nestlo..biar betolkannn...emmm...

time nak balik tue punye lah payah aku nak jalan..yelah berat perut..heheh...tapi aku tabahkan hati tanamkan semangat dalam diri untuk meneruskan perjalanan...cewahhh..heheh.. n sampai lah aku kat bilik seblum azan maghrib berkumandang....

k..adios...

Thursday, June 18, 2009

SEMANGAT

Tetiba kawan aku yang sorang nie semangat wajar nak gi jalan2 sebelum habis belajar..ye ar tak jumpe lagikan..lepas nie semua membawa haluan masing2....aku ok jer...mule2 pikir nak gi jitra je..tapi tetiba pikiran ke hadapan nak sewa kete dapat gi jauh cikit..tapi kena ajak ramai org join sikit so belanja sorang pon tak banyak...tak tau jadi ke tak.hope jadi lah..kitorang nie tak habis2 merancang tapi akhirnye aku tido kat bilik nie...huhuhu

ALAHAI...

kalo lah ada anugerah pelajar yang selalu datang awal masti aku dah dapat anugerah tue..kelas ku kul 9pagi aku datang 8.30 pagi..huhu...rajin tau...
hari nie belajar note taking, wat risalah n iklan..aku paling menyampah bende2 cam nie..sbb aku mesti amik masa yang lame untuk pilih designs..huhu..menyampah...
hari rabu minggu depan aku nak balik melake..nak beli tiket petang tp tak de.so budak tu beli pagi kul 10.30..hope puan sap tak balik lagi.sbb kalo puan sal dapt bertolak ansur sikit...

Wednesday, June 17, 2009

RESULT DAH KUAR!!

perghh..result dah kuar..semalam aku dah cakap awal2 kalo aku tak dapat KJ tahun nie gerenti aku upsad..(aku keje keras tahun nie beb...) pagi tadi aku suruh mmember kau si wani msg ai chyi check kan kau punye result..aku dapat KJ tahun nie..gembira hati aku...alhamdulillah...


dah 4 sem aku kat sini..tak penah dapat Anugerah Ketua Jabatan..tapi mmg cukup2 ar PNM : 3.50
sem 3 (L.I) pon aku dapat CEMERLANG...
(makumat sem satu n dua dikaburi kerana tak dapat KJ....Kuang..kuang..kuang..)
Tapi yang sedih aku tak dapat nak bagi tau mama n ayah berita gembira nie..sbb aku tak bagi tau diorg aku amik shortsem...huhu...k lah da....

Thursday, June 11, 2009

Melake..KL..











hemm..puas aku bercuti..(PUAS KE???)..aku pas interview ari isnin tu terus bersiap2 nak balik Melake..aku nak tunggu akak aku kat sane..sbb dia nak amik adik aku n mak aku smpai kat KL dari Manila hari Ahad pagi..puas ar aku menghabiskan hari2 aku bersame dgn kwan aku pika emm..hari jumaat pon sampai stelah puas aku tunggu..heheheh.semangat aku tunggu adik aku balik dari asrama..heheh..dia balik dgn kawan dia pulak tue..so aku tak lah byk cakap sangat..aku tengok je lah tv..


emm..akak aku pon sampai kul 7 malam..lewat sikit sbb dia ada hal...pastue leh lak dia demam.

ke esokan hari nye..aku pon gerak balik kl kul 11 pagi..ingat nak singgah umah nenek aku dulu..emm tapi tak de org kat umah so kitaorg terus blah lah...smpai kl kitaorg g jlan2 dulu..habis duit aku..hahahah..kitaorg nie pantang sikit time shopping..dah tau pokai still nak berbelanja..hahahahah....


kitorg balik puchong pas tue...sementara nak tunggu kul 10 nak gerak g LCCT..mama naik flight sibu...emm..sempat lah tgk anak wayang kat ria..wah..suka giler kat dayana..baru 18 tahun dah ada bakat gitu...hehe...


kul 10 kitorg pon gerak lah..mama akan sampai kul 1 tapi kitaorg g awal ye ar bahaya. kitaorg semua ppuan...tunggu macam nak gileer ar kat LCC tue..heheh..dah kul 1 pon batang idong mama tak nampak2 lagi..tapi kat keliling tue aku dah terdengar org2 manila cakap2 so aku sure giler lepas nie mesti mama aku kuar...tak lame tue aku pon nampak lah mama..bahagia nye hati aku..penat satu hal tapi rasa bahagia tue sbb nampak muke mama


dah sampai puchong kitorg makan dulu..mama lapa..pastu balik umah kul 3 baru tido..mane tak nye..mama bawak keluar semua benda yang dia beli untuk kitaorg..so tak nak ar tido nk tgk sesemua tue...huhu....


emm pas tu esok nye gi jalan kat jalan TAR..penat tak ingat punye..nak meneman mama beli baju kurung punye pasal..hahahaah. pastue aku g ampang.dah lah datang sehelai sepinggang.maklang suruh tido situ lak..layan jelah kan..hehhe..lagi pon mama nak tido kat umah arwah mak dia tue..esok pagi tue kitorg balik la..aku pon tiket bus kol 9malam..so mama taknak terkejar2..sedih giler kena balik..sedih tgk muke mama..tak pelah bulan 8 nanti aku jumpe mama


emmm..skrg kat perlis meneruskan pembelajaran aku kat sini..k lah nanti citer lagi..daaa...

Saturday, May 30, 2009

AKHIRNYE SELESAI....








setelah banyak cubaan dan dugaan yang aku tempui..che..wah..hahahah..akhirnye habis jugak final exam aku...mmg memenatkan..dengan demam n macam2 hal lagi..tapi bersyukur sgt sbb ape yang aku baca semuanye keluar..n hope sgt result kali nie baik dari yang sebelum2 nye...amin...

skrg nie just nak habis kan paper terakhir yang aku tersangkut tue..Note Taking..menurut budak2 yang dah amik paper tue, diorg kata susah giler..takut fail and mcm2 lagi. harap time kitaorg tak lah jadi mcm tue..hahahah

Isnin nie SPA dtg untuk interview kerja..first time nak interview tak tau lah mcm mane situasi nye nanti...harap aku akan jd tenang n tak gelabah..hahahha....wah skema sungguh aku hari nie..maybe sbb akal aku dah tak bape nak baikk..hahahaaha....

hari isnin tue jugak aku nak kena berangkut pindah block. org berangkut balik umah aku berangkut pindah block..cis..nak wat cam ne..nasib..hahhaahahaah

6hb jun nie my mom balik...aku pon nak balik jugak..aku turun melaka dulu pastu akak aku dtg melaka amik adik aku..aku pon follow ar ikot gi KL sekali...sbb mak aku tak balik Melaka. sbb dia ada hal nak uruskan kat KL..tak pelah..dapat gak ar jumpe mama..rindu sgt...dah lame tak jumpe..nak tipon pon jarang2..sbb takot bil melambung...ok lah..adios..

Thursday, April 23, 2009

BUSY NYE APRIL NIE...





serius wey..bz giler aku bulan nie..macam2 yang aku kena buat..emm...nak start dari mane tah..ha..k lah..ari tue seminar...seminar lagi...emm..boleh ar tapi tekuar tajuk sikit..macam dah lari je dari tajuk asal...tapi tak pelah..bila dtg kelas ari kamis tue..aku rasa simpati sikit ar kat classmate aku..mak dia meninggalkan dunia nie..n dia tak datang pon kelas...


nie citer yang lain pulak..ke esokan hari nye aku lak yang tak datang..ewah..tak aku nak g wat medical check up..untuk nak ke Manila tue..emm..best sangat dapat balik rumah..ingatkan dirumah dapat lah aku bersantai tapi rupe2 nye kena kemas rumah..hhaha..malam tue jugak rumah aku kosong..hehehe..nasib kerusi kerajaan ada..katil kerajaan ada..tidak..duduk n tido atas lantai ar aku nie...

ke esokan hari nye aku gi Lumut untuk mmbuat pemeriksaan (ceh skema ayat aku)... wah..aku cuak giler..time nak amik darah aku untuk cek sama ada aku ada hiv or penyakit2 yang lain.. yang lawak tue abg askar tue cuak jugak ar nak amik darah aku nie..aku dah pandang tempat lain dah..aku tgh tunggu, tgh pikir bila lah jarum tue nak sampai kat tangan aku n cocok aku.. tetiba abg tue ckp kat aku..jangan jerit k..wah lagi aku takot dgr..dah masuk jarum dah kat tangan aku tapi darah tak nak kuar..sebab aku terlalu takot so darah tak mengalir.... dia suruh aku kuar n relex dulu..di amik adik aku lak..ceh adik aku pon same..hahaha..kali ke 2 yang amik darah permpuan...ganas..sakit tangan aku n lebam lah tangan ku ini..(2-3 hari gak sakit..).. pas tue g wat x-ray lak..malu betol dh lah tukang wat x-ray tue lelaki..muda lak tue..segan giler..tapi bro sorang tu mmg kena gelak je dgn aku..mane tak nye..bila dia bagi arahan untuk bukak baju semua n pakai baju khas x-ray aku tergelak ar..muka dia mcm nak wat2 selamba je suruk bukak _ _ _ ...hahahha...aku segan habis..tapi ok diorg friendly..tapi kalo dah askar tue askar gak ar..bg arahan nak x-ray pon mcm nak kawat..hehhe..

satu lagi pengalaman..mase nak balik ke hospital lumut lepas ayah aku sembahyang kat masjid, driver ayah aku terlanggar penunggang motosikal..trduduk dia kat jln raya..mmg cuak abis aku..org moto tue salah kan driver ayah aku..padahal sebenar2 nye dia yang salah...tapi abg pop(driver ayah aku) nie baik org nye.dia senyap je dia malas banyak ckp..

Monday, April 13, 2009

MACAM-MACAM















hemmm...skrg nie mmg musim ujan kat perlis nie..pastu aku nye poli pon naek air(banjir)..huhu.. aku nie lak demam tak elok2 lagi..ye ar asik terkena hujan je.. skrg nie banyak sangat asignment n exam so aku kena jaga jugak ar kesihatan aku(antibody aku lemah...) wlaupon demam aku still lagi tak layan sgt dmam tue..tak larat cam ne pon g jgk class..tak nak ar ada ponteng2 kan..tak syok lah kann...

haritu aku ada seminar la..cara penyediaan minit mesyuarat, jadual perjalanan dan buat surat..eh silap bukan seminar tapi bengkel..konon2 persediaan sebelum kitaorg keluar n jadi setiausaha/PA..tapi kan aku terus terang ckp ar..tak capai pon ape matlamat sebenar bengkel penulisan tue..mcm merapu je..tak ajar pon nak buat surat..tak ajar pon nak buat minit..aku muka mmg tak leh cover ar..terserlah kebingungan aku....teringat lak lagu Adam (aku bingung..bingung, sakit kepala ku nak tanggung)..hehehe...

kitaorg punye modul generik dah sampai kemuncaknye..kitaorg akan wat projek lawatan ke perkampungan untuk kaji sosio budaya sesebuah masyarakat..mmber2 aku nie.awal2 lah menakotkan aku..yang akn tinggal kat kampung yang bnyak kekurangan dari segi kemudahan n macam2 ar...tapi aku tak kisah..ape salah nye aku cuba merasa ape yang org lain rasa..takkan aku nak idop dalam keadaan senang je..tak nak merasa susah..(ceh ckp pandai)

ha..minggu dpan aku dah nak balik rumah..sebelum family aku pindah melaka balik baik aku mengambil kesempatan yang ada untuk selalu balik kat rumah..selagi diorg dduk kat sungai petani, kedah nie..nanti dah jauh susah pulak..hahahah....k lah nie jelah yang aku leh citer setakat nie..daaa...

Wednesday, April 1, 2009

HAPPI APRIL FOOL!!!!











wah...dah lame lak tak post kat sini kan..emm..buzy sikit la..banyak benar lah xtvt kat poly nie...n asignment lak belambak2..n semuanye nak dihantar dalam satu masa yang dekat..perhh..macam bertukang lah dalam bilik nie...huhuhu..minggu nie tak boleh balik patotnye sebab ada minggu konvo n aku lak terlibat untuk xtvt tue..bukan jadi ape pon jadi pegawai yang akan check kebersihan setiap gerai yang dibukak pada hari tue..yg bestnye aku punye mak tiri(pensyarah aku..huhu..) aku cakap jd majlis pembandaran..ada ke patot...sabo jelah..

tapi aku tak kira jugak aku nak balik....tetiba malam tadi dgn tenang nye ada penguguman yang minggu nie siswa siswi kamsis tak boleh balik sbb ada minggu konvo n hari sukan kamsis...perghh..menyirap aku dgr..padahal macam2 hal aku nak uruskan kat umah tu..barang2 aku tak packing lagi..n aku rasa lepas nie mcm2 xtvt yg buat aku tak balikk..
smlm aku terus tepon mak aku lah kan suruh di tepon pengetua kamsis yang mintak kebenaran utk aku balik..lagi pon akak aku ada kat umah skrg so tak syok lah kan kalo aku tak de kan..hahahha....

teringat lak lawak haritu..hahah..aku tak ingat lah pulak lah hari ape tapi masa tue baru pas abis kelas so aku terus gi kafe kamsis sebab nak makan lah..sekali adalah bro nie dtg kat aku..aku mmg dah kenal dia tapi masa hari tue baru aku tau nama dia..tu pon sbb di tunjuk kertas quiz dia kat aku..boleh tak..??hahah...(dah melalut lak). bebalik pada citer lawak aku tadi tu, tgh dia borak2 dgn aku tetiba tepon dia bunyi..dia jawab ar macam biasakan..pastu macam ada konflik sikit..sekali dia bagi fon dia kat kawan aku yang wani nie suruh jawab tepon tue..dia kata yang ayah dia tak pecaya yang dia kat poly..so kawan aku nie setelah didesak2 dia pon amiklah jugak fon tue..niat nak tolong ar..mmg muka mmber aku nie confuse je..dia mcam pelik je lah..aku tak tau lah ape yang ayah budak nie cakap kat dia tapi aku terdgr mcam kecoh2 sikit bunyi mcm org marah ar..tiba-tiba(jang jang jang) aku ternampak mmber baik bro nie.mcm tgh ckp fon aku dah syak dah nie mesti dia menyamar lah konon2 tujuan nak kenakan mmber aku nie...aku bagi lah tau kawan aku nie..punye tension kwan aku hahah...mmber bro nie datang kat meja kitaorg dduk n bagi tau kawan aku yang dia dah terkena n wat lagak tunjuk2 camera macam kat dalam tv tu(mcm2 aznil, kamera apo n bang2 boom) hahahha..aku sampai balik bilik boleh tersengeh2 lagi mengenangkan hal tu..hhahahha

nie tadi lagi satu hal aku nie dah penat2 siap nak gi kelas kul10. padahal aku pagi tadi cakap kat mmber aku cam malas je nak gi kelas aku nak tido..tapi tup tup dah sampai atas and siap tunggu lagi tetiba mmber bg tau kelas batal daa..perghh..pedih hati aku...ye ar kalo kelas nie batal kelas aku yang ke2 kul 3ptg..tak ke membengangkan aku..ape2 pon bagi lah tau awal2..tp tak pe ar dah nasib badan...hahahah...k nanti kita tulis2 lagi..hahahahah...

teringat lak mimpi aku malam tadi..lawak sungguh..hahaha..lupe lak hari nie 1 hb..aprilfool untuk semua k..tak pasal2 je april 2 dikatakan foollll !!!! hahaha..daaa..

Wednesday, March 11, 2009

BORING GILER


kalo lah aku tau yang 2 hari nie lecture semua tak de..g kursus, cuti n sebagainya..aku dah balik umah dah lepas gi umah anak-anak yatim ari tu..tak lah aku kena bertapa kat bilik nie...bosan doh...dah ar aku duduk kat perlis nie..mak ai..susah giler nak kuar g mane2 pon...yang aku tak faham ape lah salahnye semua lecture aku nie bagi tau awal2 yang diorang banyak hal...senang aku nie..baik aku melepak kat umah..dapat gak aku tgk muka family aku..kucing2 aku...nie nk duduk je kat sini..nak kuar masing2 malas...aku nie lagi malas nak bergerak ke mane2...




nasib sabtu hari tu aku g umah anak2 yatim..hari ahad dah sah2 cuti..terperok dalam bilik jugak..isnin cuti lagi..selasa semua lecture tak buat kelas...hari nie patotnye ada kelas terjemahan je tapi lecture tu tak sihat lak..dia amik mc..aku yang tak tahan nak duduk dalam bilik nie...aku tepon mama aku..aku cakap ar yang aku dah nak giler...mak aku leh lak tanya aku balik "tp tak giler lah kan"..eheh..maen2 lak.


aku nak belajar malas lah pulak...dah muak dah belajar..baca pon tak masuk otak beb...aku tengok kwn2 dalam bilik nie pon dah giler...hahaha...semua jd serabut dah..yang kawan aku sorng nie baru dduk perok dalam bilik start petang semalam di dah rasa bosan..ape tah lagi aku yagn dah duduk dari hari ahad ari tue...huhuhu..

Friday, March 6, 2009

DEMI ANAK-ANAK YATIM











wah..aku tak sangka ape yang aku buat hari nie..nie lah pengalaman aku yang paling manis dan adalah pengalaman yang perit sikit...aku dah ditugaskan dengan lagi 2 org rakan jd team peralatan dan multimedia...yang peritnya kitaorg baru semalam nak mula meminjam barang2 yang kitaorg perlukan utk program tu nanti..dah lah pegawai kat unit tu dah bertolak ansur dengan kitaorg untuk bagi pinjam dan amik hari nie..padahal sebarang peminjaman kena dibuat 3 hari sebelum..tapi diorg bertolak ansur dgn kitaorg..tapi kitaorg kena mintak pengesahan dari Tuan Pengarah dulu sbb semua alatan nie perlu dibawa keluar...bukan hanya dalaman.. pagi tadi ada kelas so kitorg melencong jap, g lah cari PA pengarah..Pengarah meeting lah pulak..so mmg lah meyukarkan lagi kerja aku nie..aku dah mula nak bengang dah..dah lah penat.tapi ada pembantu kat situ kata tinggal dulu..lepas 2jam datang balik..kitaorg pon g lah masuk kelas balik..2jam kemudian....perghh, pengarah tak de lagi!!! darah aku dah naik turun dah..pembantu kat situ kata petang kang datang balik..aku dengan member aku yang sorang nie terus turun balik..g makan terus..(wah dalam panas2 hati nie boleh lagi pikir nak g makan ..hahahah...) lepas dah makan aku pon start g kutip derma...wah mmg kena banyak sabar..aku terpikir pulak, macam mane lah org2 yang mintak sedekah tue..macam aku nak mintak duit diorang utk diri aku sendiri...tapi aku paling sedih dengan Perniaga-perniaga di Kafe Pentadbiran..yang bermurah hati tue mmg bagus..tapi yang aku kecil hati dengan yang berat sangat nak bagi sumbangan..kepala nie berkopiah..bila aku mintak sikit sumbangan dari dia..dia heboh pulak suruh aku mintak kat perniaga Kafe sebelah Kafe dia..ada ke patut..aku dah mula tak dapat nak kawal muka aku.. aku pegi kat pak cik kafe yang satu lagi tue..alhamdulillah..dia bagi tanpa banyak cakap..terus hulur walaupun tak banyak mane tapi keikhlasan tue yang aku hargai..aku cakap dengan kawan aku yang satu lagi tue, "tak payah lah nak g kat kafe yang satu lagi tue..kita nak mintak sumbangan utk anak2 yatim tue..tak de paksaan cuma kalo diorang terasa nak buat amal...kita bukan pemintak sedekah" aku dah nak balik dah..anak taukeh tu yang panggil aku..dia hulur duit la..maybe dia segan ayah dia wat peragai macam tue..aku terasa sangat sebab aku bukan org susah..aku org yang boleh dikata senang. ape yang aku nak semua aku dapat..ape yang aku pakai semua berjenama..cuma aku terasa sedih bila aku meletakkan diri aku sebagai salah seorg anak yatim tue..alangkah beruntungnya aku kerana sejak lahir aku hidup dalam kesenangan dan kemewahan

Thursday, March 5, 2009

SEMINAR WADAH KECEMERLANGAN KESETIAUSAHAAN



Wah..rasanye tak terlewat untuk aku ceritakan pasal pengalaman aku masa berlakunya majlis yang kitaorang dsk 4 usahakan bersama-sama...tadi baru je dapat gambar-gambar dari junior untuk gambar masa game LDK haritu..wah macam hapi giler time tue..tak sangka sungguh..hahah...memang rasa hapi sangat-sangat pon sebenarnya..habis semua tekanan dah dilemparkan masa tue...pada mulanye ada tercetus siket pertengkaran tapi semua nye hilang saat terjadinya hari tue..sebab masa tue bagi kitaorang yang penting ape yang kitaorang usahakan selama ini berjaya dengan cemerlang..
sebenarnya nak ucapkan thanks pada kawan-kawan yang banyak bertolak ansur dan budak-budak junior yang berusaha mencerikan hari tersebut..terutama dsk 2 dan dsk 1..we really have fun..go..go DSK

Wednesday, March 4, 2009

APELAH NASIB AKU DENGAN NO 3


Hahaha..aku mmg rasa yang no 3 nie banyak sangat dalam hidup aku..tarikh lahir aku 13.03.. tarikh istimewa bagi aku..03.10...tak pelah,,maybe kebetulan jelah..masa aku start jadi student aku dapat no matrik F031..hahaha....n bila first time aku duduk kat hostel aku dapat aras 3 bilik 3.5..hahaha..ok tak..tapi aku pun lama-lama dah biasa dengan no 3 nie..tapi semua nie citer sampingan je..yang aku nak citer nie sebenarnya.. haritu adalah kena buat undian untuk buat oral B.I kena cabut no ar (ceh..dah macam maen kutu pulak kan) aku pon saje amik lambat2 konon aku nak dapat no yang ujung2 ar..hahah..tapi aku tengok lame sangat budak2 nie amik no aku pun amik ar satu nombor..lagi pon time tue dah petang. aku pon dah letih nak balik dah rindu kat katil aku...aku pon bedebar2 nak buka kertas yang mengandungi nombor giliran aku untuk buat oral khamis nie...sekali aku bukak aku terus menjerit..hadoi malang nye nasib aku...kelas aku ada 33 orang dan aku jadi orang yang ke 3! TIDDDDAKKK!!!! aku tak leh nak terima jap..aku tak prepare ape2. tinggal lagi 2 hari lagi dah nak khamis..mampus aku nak cari bahan...tapi nak tak nak aku kena gak buat kan...sape nak tukar dengan aku..jadi orang ke3 pulak tue..tak de sape ar yang nak layan..hahahah...tu lah cerita aku dengan 3..k lah aku nak prepare untuk buat oral...esok tue..aku try ar cakap bi rojak punye..hahahhaha...asal aku wat kan....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...