Friday, March 6, 2009

DEMI ANAK-ANAK YATIM











wah..aku tak sangka ape yang aku buat hari nie..nie lah pengalaman aku yang paling manis dan adalah pengalaman yang perit sikit...aku dah ditugaskan dengan lagi 2 org rakan jd team peralatan dan multimedia...yang peritnya kitaorg baru semalam nak mula meminjam barang2 yang kitaorg perlukan utk program tu nanti..dah lah pegawai kat unit tu dah bertolak ansur dengan kitaorg untuk bagi pinjam dan amik hari nie..padahal sebarang peminjaman kena dibuat 3 hari sebelum..tapi diorg bertolak ansur dgn kitaorg..tapi kitaorg kena mintak pengesahan dari Tuan Pengarah dulu sbb semua alatan nie perlu dibawa keluar...bukan hanya dalaman.. pagi tadi ada kelas so kitorg melencong jap, g lah cari PA pengarah..Pengarah meeting lah pulak..so mmg lah meyukarkan lagi kerja aku nie..aku dah mula nak bengang dah..dah lah penat.tapi ada pembantu kat situ kata tinggal dulu..lepas 2jam datang balik..kitaorg pon g lah masuk kelas balik..2jam kemudian....perghh, pengarah tak de lagi!!! darah aku dah naik turun dah..pembantu kat situ kata petang kang datang balik..aku dengan member aku yang sorang nie terus turun balik..g makan terus..(wah dalam panas2 hati nie boleh lagi pikir nak g makan ..hahahah...) lepas dah makan aku pon start g kutip derma...wah mmg kena banyak sabar..aku terpikir pulak, macam mane lah org2 yang mintak sedekah tue..macam aku nak mintak duit diorang utk diri aku sendiri...tapi aku paling sedih dengan Perniaga-perniaga di Kafe Pentadbiran..yang bermurah hati tue mmg bagus..tapi yang aku kecil hati dengan yang berat sangat nak bagi sumbangan..kepala nie berkopiah..bila aku mintak sikit sumbangan dari dia..dia heboh pulak suruh aku mintak kat perniaga Kafe sebelah Kafe dia..ada ke patut..aku dah mula tak dapat nak kawal muka aku.. aku pegi kat pak cik kafe yang satu lagi tue..alhamdulillah..dia bagi tanpa banyak cakap..terus hulur walaupun tak banyak mane tapi keikhlasan tue yang aku hargai..aku cakap dengan kawan aku yang satu lagi tue, "tak payah lah nak g kat kafe yang satu lagi tue..kita nak mintak sumbangan utk anak2 yatim tue..tak de paksaan cuma kalo diorang terasa nak buat amal...kita bukan pemintak sedekah" aku dah nak balik dah..anak taukeh tu yang panggil aku..dia hulur duit la..maybe dia segan ayah dia wat peragai macam tue..aku terasa sangat sebab aku bukan org susah..aku org yang boleh dikata senang. ape yang aku nak semua aku dapat..ape yang aku pakai semua berjenama..cuma aku terasa sedih bila aku meletakkan diri aku sebagai salah seorg anak yatim tue..alangkah beruntungnya aku kerana sejak lahir aku hidup dalam kesenangan dan kemewahan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...