Sunday, August 23, 2009

Bulan Ramadan






Wah..selamat berpuasa..thn nie lain sikit kita puasa kat manila..emm..yg tak syok nyer tak rasa ar cm sdg raya puasa kan..sbb kat sini tak de bazar ramadan..eee..best nyer..rindu murtabak n yong tau fu..(betol ke ejaan nie..) kat sini tak de ape2 lah..simple2 jelah..masak sendiri..tak merasa lah nak makan yg best2..n puasa tak lah rasa sgt..sbb sahur kat sini hbis kol 4lebih..emm pastu buka kol 6..so tak lah terasa sgt sbb dah hbiskan waktu dgn tido..zzzzz...

Hari pertama bersahur dgn air kosong..minum kol 3..pastu..buka puasa dgn cucur udang.ok tak??e tak best, xbest..heheheheh..ape leh buat..(sedih sikit).. hari ni dah hari kedua puasa..rasa nyer special sikit lah..walau pon tak special mcm org msia makan...hahaha..ayam goreng..je pon..hahahah.emm..

Monday, August 3, 2009

BANDAR MANILA
















Setelah bberapa hari dduk kat sini baru terasa bangga jadi rakyat Malaysia...emm..sbb kat sini ramai sngat rakyat filipina yang miskin..masih ada yang merempat di tepi2 jalan..bukan berseorangan..tapi dgn keluarga..cari makanan di dalam sampah2 sarap..kesian sangat.. haritu pegi d'suria..nama tak seindah tempatnye...kotor sangat..cukup dgn bau busuk..tapi nak buat macam mane..tahan jelah...
kat sini susah nak dapat kerja..sbb rakyat dia ramai so banyaklah yang menanggur..jadi diorg akan dapat kerja 6bulan je lepas tu diberhentikan sbb nak bagi peluang pd org lain berkerja... kat sini walaupon ada ijazah pon jadi org gaji.lagi2 kalo dia org islam..org islam kat sini dihalau dduk ke belakang2 bangunan je...betollah..kalo org melayu tak sedar diri mmg akhirnye senasib dgn org2 islam kat sini..dihalau dduk ke blakang2 bangunan...
kat sini bangsa diorg melayu jugak..tapi diorg tak nak mengaku sbb bagi diorg bangsa melayu berkasta rendah..macam org hindu memandang keling lah..macam tu..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...