Monday, August 3, 2009

BANDAR MANILA
















Setelah bberapa hari dduk kat sini baru terasa bangga jadi rakyat Malaysia...emm..sbb kat sini ramai sngat rakyat filipina yang miskin..masih ada yang merempat di tepi2 jalan..bukan berseorangan..tapi dgn keluarga..cari makanan di dalam sampah2 sarap..kesian sangat.. haritu pegi d'suria..nama tak seindah tempatnye...kotor sangat..cukup dgn bau busuk..tapi nak buat macam mane..tahan jelah...
kat sini susah nak dapat kerja..sbb rakyat dia ramai so banyaklah yang menanggur..jadi diorg akan dapat kerja 6bulan je lepas tu diberhentikan sbb nak bagi peluang pd org lain berkerja... kat sini walaupon ada ijazah pon jadi org gaji.lagi2 kalo dia org islam..org islam kat sini dihalau dduk ke belakang2 bangunan je...betollah..kalo org melayu tak sedar diri mmg akhirnye senasib dgn org2 islam kat sini..dihalau dduk ke blakang2 bangunan...
kat sini bangsa diorg melayu jugak..tapi diorg tak nak mengaku sbb bagi diorg bangsa melayu berkasta rendah..macam org hindu memandang keling lah..macam tu..

3 comments:

  1. memang daif kan dorang..kalo da miskin mskinla sgt tp kalo da kaye tu kaye la sgt..dasyat2!!tp yg aku trkla sgt tuh nape org islam dpulaukan..ko xtakut ke duduk sane..xkan nk ngaku kte xislam kot..

    ReplyDelete
  2. takot jugak..aku tak pe..tak pakai tudung..yg pakai tudung tu yg bahaya..kena berjaga2..

    ReplyDelete
  3. zared adiba..!
    rindu dengan anda..
    ko makan ikan byk ea kat sana.. :p

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...