Wednesday, June 2, 2010

malang

Mybe dua hari yg lepas adalah hari malang aku.. mana tak nyer.. hari selasa ari tu..dah lah keje yg aku wat drp minggu lepas tak siap2 lagi..smbung pulak ke minggu nie.. pon tak jugak siap2.. tetiba kol 4 suraya dtg kat aku dgn keadaan mnggelabah bagi tau kat rumah loceng kebakaran berbunyi..dia risau sbb adik sorang2 kat umah.. dia nk ajak aku balik sekali..tp aku ada keje yg nak kena siapkan.. pstu dr jauh dia jerit dia ajak aku balik sama jugak..mybe dia takot kalo ape2 jadi..tak de org nak tolong dia... so aku teros tinggal kan keje2 aku yg terbengkalai tu n follow dia....

smpai je kat sane.. loceng kbakaran still bebunyi.. suraya dah tpon org yg jaga bgunan tu.. n tnye ape sbb loceng brbunyi..dia kata mybe sbb petir dah smbar loceng kebakaran tu..smpai je kat sane..terpaksa lah kitorg naik tangga smpai tingkat 4..sbb lif tak berfungsi.. nasib parking kat aras 1...huhu.. smpai je kat atas..tgk okey smua..suraya pon suruh adik siap2 n ikot sekali gi office... lagi pon dah nak dekat kol5.. tp sblom tu jumpe dgn maintenance kat bawah tu..lapor kan pasal elektrik..sbb dah beberapa hari nie..lampu n kipas kat umah tu..kejap tutup kejap bukak..tension giler dduk dlm keadaan cm tu.. tp sabar lagi nie..tp jadi makin terok.. so org tu jnji nak datang kol 9 malam... tp tak jugak datang2.. kitorg turun bawh tgk office tutup call off anset.. cm sial jelah kan pragai dia.. mmg suraya mengamok lah.. giler aku rasa tekanan..pstu kntoi bodoh dgn syg aku..sbb chat dgn lelaki.. n dia tau..sbb dia on jugak fb aku.. aku tipu dia kata chat dgn kwn ppuan..sekali dia baca ape yg aku tgh chat..hahaha..mmg kantoi abis lah kan.. dah lah penat.. dia ajak gado pulak..dgn sofia dmam..n merengek2..aku jadi tekanan.. mula la rasa nak mengamok jer..tp tahan jer..

malam tu pulak elektrik dr kelip2 teros black-out langsung.. mmg hangin ar..kena tido berpanas... sofia lak tetiba nak wat pragai..aku pon tak leh nak control rasa marah aku..aku wat bdoh jer... pstu pagi gi keje lambat..sbb still tak de elektrik..suraya tak gosok baju lagi.aku nak siap pn gelap..so tunggu lah smpai office kat bawah tu bukak..sbb nk maki hahaha.. tp tak jugak bukak2..kol 9 kitorg siap2.. pstu suraya pon turun bawah cari diorg.. mmg ramai lah yg naik atas sbb kena marah kan.. hermm....

kat office pon cm sial gak.. aku nie dgn mulot org yg mcm siot..ckp tak reti nak bertapis.. aku leh nak menagis pulak.. huh! malas lah nak citer..sbb bagi aku.lepas dah menagis smlm.. semuanye dah abis.. n skrg nie rasa nak balik melaka n cuti dgn kwn2!!!! huh!

1 comment:

  1. ntah2 kan wei..ko blek cni,ko lagi tmabah tension..hehehe..naseb baek arin da blek perak..klu x ko mmg gilo la jumpe dye.....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...