Monday, August 30, 2010

Muke Ketat

Aku dah berbulan-bulan cuba nk selesaikan masalah jerawat kat muke aku nie.. bila dah ilang jerawat.. bekas2 jerawat tu pulak wat aku jelik..tp belom smpat nak hilang kan parut2 jerawat tu.. tumbuh lak lagi 2,3 jerawat kat kwasan2 berdekatan parut2 jerawat tu..mmg makin buruk lah muke nie.. ikotkan ati nak menagis je.. yelah aku terpaksa mengenakan make-up yg tebal sgt utk tutup jerawat2 nie..tp tak tutup sgt pon..still nmpak jugak.. so aku sangat2 sedih.. keyakinan diri pon hilang.. hermm....

macam2 cara aku dah cuba utk selesaikan masalah yg membelenggu diri aku nie... mane tak nye aku balik kampung aku kat melaka pon makcik2 tu menjerit tgk aku "eh!! asal muke ko nie dah terok nie.. berjerawat..tidak dulu licin je" mmg aku sedih sgt.. sabtu/ahad ari tu aku balik kampung aku kat Ampang.. makcik aku menjerit giler! "ape kena muka ko nie mey!!! ape ko dah wat dgn muke ko" mmg membebel je pasal muke aku..kata aku pakai make-up yg salah n macam2 ar..tp aku rasa tak kot.. herm... bukan aku nak pon muke cm nie..n aku pon dah usah macam2 cuma tak gak elok2.. kakak sepupu aku, abg sedara aku smua gelak2 tgk aku..panggil aku jerawat.. huh! bengang... tp tahan je...

tp td tetiba aku terfikir nak tnye kwn akak aku nie.. sbb dia mmg suke bab2 kecantikan nie..so aku tnye dia.. "kak ko rasa cm ne aku nak selesaikan masalah nie" hermm akak tu pon byk membantu aku lah.. dia kata, "ape kata ko try guna gambir.. ko blander pstu ko wt cm bedak sejuk tu..ko wat mask kat muke..

n now!! aku tgh buat.. tunggu stgh jam..n akan cuci muke nie.. huhu..aku harap2 ada lah perubahan.. :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...