Tuesday, November 9, 2010

Syaz..

Semester 1


Bermulanya Julai 2007 aku mula mengenali Syazwani masa aku smbung belajar di Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin, Arau Perlis.. semua budak semester satu tinggal di Kamsis n kami smua tinggal di Block B1.. Aras 3.. bilik dia betul2 sebelah bilik aku.. dia budak Diploma Perlancongan pada mulanya..kemudian dia tukar course dia kepada Diploma Hotel Catering (DHK) aku kenal dia sebab roomate dia coursemate aku.. so sbb aku selalu sgt suke menyibuk2 n melepak kat bilik coursemate aku kitor satu bilik jadi rapat..mmg satu hari tak ah lah kalo aku tak jual muke aku kat situ..sbb aku boring.. kalo ada diorg smua.. happy gak hari aku..dgn diorg yg suke buat kelakar..ada je cerita yg kitorg nak kongsi.. lagi2 bilik tu besar n bila makan macam makan kat rumah... Bersila kat bawah n mengadap muka masing2 smbil bercerita.. masa bulan puasa lagi la.. sentiasa buka puasa bersama2.. syaz dgn kak anne suke gelakkan aku sbb bila bulan puasa aku mesti minum air smpai berbunyi.. bila dah nak raya tu kitorg ramai2 gi Alor Setar n beli lah ape2 je ktorg nak beli kat sane.. persiapan raya la.. yang pergi masa tu Aku, Nabila, Fara, Alwani, Syaz, Kak Anne & Hadi gi naik teksi.. punye lah bershopping smpai tak cukup2 duit gi kuar lagi kat mesin ATM.. tersengih sorg2 bila teringat aku amik pic Syaz mencangkung dgn wani smbil tunggu yg lain2 cucuk duit.. muka cm bergaduh je..






Semester 2


Masih mengekalkan roomate yg sama.. tp aras je berbeza.. diorg dduk kat Aras 5 n aku dpt Aras 4.. tp tu tak pon membatas kan

aku nak gi berlepak kat bilik diorg..hahaha sanggup lepas je siap mandi mesti naik kat atas.. berguling2 dgn diorg smua sebilik.. dah cm adik beradik dah.. cm biasa ar gaduh mengajuk tu biasa.. masa semester 2 tak silap lah course syaz dah start masak memasak.. setiap hari rabu je msti dia pesan jgn beli2 makan.. sbb dia akan bawak balik makanan n makan ramai2.. sentiasa je ingat kat kitorg nie..


Kenangan terindah yg buat aku tersenyum masa 12hb Mac 2008.. macam2 yg aku kena hari tu.. semua mcm nak ignore kan aku.. smua satu bilik tu mcm tak suke je aku dduk dlm bilik tu.. masing2 cm benci aku.. aku cm pikir je ape salah aku kat diorg smpai diorg smua cm jauh2 je dr aku.. smpai la terasa hati dgn Alwani.. n malam tu aku terus turun n balik bilik aku.. yelah dah org tak suke.. takkan aku nak sibuk2 lagi kat situ.. aku pun turun lah bawah.. tp wat cm tak de ape.. memang peragai aku suke pendam2 perasaan nie.. tak lama tu Kak Riza turun.. dia kata korg kenape nie bergaduh2 pulak. wani menagis2 sbb bergaduh dgn aku.. ehhh.. aku pikir nape lak.. bukan ke diorg yg wat aku..nape lak diorg nak sedih2.. pelik tol aku rasa.. pstu kak riza ajak aku naik atas.. pujuk balik wani.. aku pon tak pikir lama aku naik je.. n jalan ke bilik diorg..tp tetiba akak tu kata wanie ada kat bilik kosong tu.. aku cm pikir la..ooo mesti wanie tanak syaz n kak anne tau dia tgh menagis. aku pon bukak je lah pintu tu.. sekali diorg smua baling aku dgn bedak.. adoooii.. putih2 rambut aku.. lawak je.. ramai yg ada n

makan jgn kata la.. mewah giler.. tak tau lah bila masa diorg smua gi membeli satey.. ayam golek, kek n macam2 lagi lah makan yg ada.. aku tak makan pon..sbb sedih giler.. terharu..diorg susah2 buat kejutan utk aku.. padahal kitorg kenal tak cukup 1thn lagi.. syaz suapkan aku kek.. kak anne wanie. mcm nak menitik air mata nie.. yelah.diorg bukan nye roomate aku.. tp susah payah buat smua nie utk aku.. Fara dsk junior pon siap sponser kek..






kenangan yg buat aku tak leh lupa masa wani mula mengenali seorang lelaki... dia nak gi KL n Syaz sanggup teman Wani.. aku dgn kak anne tunggu je kat bilik. tak ikut diorg gi KL lagi pun diorg pon balik hari.. mesti kenangan nie buat wani berfikir2... n terkenang2.. masa semesta nie gak aku ikut wani balik rumah dia kat sik.. bukan aku je..syaz ada.. kak anne pon ada.. kitorg berempat je.. kitorg naik bus.smpai je kat Sik ayah wanie amik kitorg. masa kitorg kat sana diorg nie rajin tol nak memasak.. buat laksa.. pstu kitorg ada gi kat sungai mandi2.. hahaha..lawak giler.. cetek je air nye.. n syaz wat2 cm ikan duyung lemas siap kuar2 air kat mulut dolfin.. haha.. mmg seronok aku rasa masa tu sbb aku dah lama tak wat aktiviti cm tu.. makan kat dlm sungai tu.. mandi n syampoo2 kat dlam tu.. basuh rambut antara satu sama lain.. dgn buat barisan.. sengal2 je





dah lama tak jumpe syaz..lepas je kitorg sem 3 tak dpt jumpe dah.. sbb dah tak sama lagi.. bila kitorg balik sem 4..dia pun gi LI.. so tak jumpe.. aku ada gak gi sane masa konvokesyen..ingat nak jumpe dia n kak anne.tp dia tak de..dia kata dia gi langkawi tak silap.. ada lah course diorg punye even.. so tak smpat jumpe.. aku just tgk je gmbar2 terbaru dia kat meja dia.. tak dpt jumpe org nye gi kat meja pon jadi lah.. aku betol2 tak sangka yg aku mmg tak de rezeki langsung nak jumpe dgn dia lepas tu.. sebab dia dah pergi tinggalkan smua.. aku betol2 tak sangka n tak boleh percya ape yg aku dgr.. Syaz.. aku doakan kau selamat kat sana.. semoga tuhan ampun kan segala dosa kau.. dan tempat kan kau bersama2 org yg beriman.. aku tak tau lah kita ada bergaduh ke.. aku ada simpan perasaan kat kau ke..sbb aku tak ingat pon.. aku halal kan smua makan minum..duit kau terpakai ke.. kata2 kau yg mengguriskan hati aku ke.. smua aku tak simpan dlm hati.. aku maafkan.. moga kau tenang kat sana.. amin...



Syaz... kau tetap dlm ingatan ..kenangan.. kami smua...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...