Wednesday, August 10, 2011

Kepala Bertutup, Hati Berulat

Kenapa ye wujudnya manusia mcm nie.. saya sedar yg diri saya tak lah sebaik mana..tp saya cuba berbuat baik sesama manusia.. tp saya tahu sebagai manusia biasa saya takkan lari daripada meluahkan rasa tidak puas hati.. bukan saya je manusia pelik mcm tu kan? Pelik sangat ke kalo saya lontarkan apa yg saya tak setuju.. saya tak bertujuan mengutuk atau mengeji sesiapa..apa yg keluar dr mulut saya hanya lah komentar dr pemerhatian saya jd lahir lah rasa ketidak puas hatian saya ini... Mungkin lah saya ada berckp sesuatu yg saya sendiri tak sedar tp cara penyampaian org tu tak berapa baik la kan. sbb tujuan nyer mcm nak melaga2kan org.. Mungkin aku berckp dgn ko sbb aku tau ko matang dan boleh berfikir apa yg aku ckp n apa aku ckp tu utk diri ko supaya ko dpt mengawal diri ko dr dikeji n tak disukai org.. Tp biasalah hati manusia..tak sedar yg kita buat untuk menjaga kebaikan diorg..

Khabarnye menyampaikan kepada org yg aku nie mengutuk?? OH ternyata hati tu tak berapa baik la kan.. Ok selama aku kenal korg aku dgr mcm2 yg korg kata la.. nak cmpak anak org keluar kereta lah... ko kata org sana sini kot..tp pernah ko tgk ada org2 berkenaan tu tau apa yg ko ckp?? tak de kan? sbb aku tak suke menyampai.. sbb aku takot cara penyampaian tu silap n buat org rasa tak senang n sakit hati...

Tp apa tujuan sebenar? nak mencari perhatian ker? nak diri yg tak dilihat tu dpt org lain sedar ker? Saya dah dgr mcm2 yg dah jadi melibat kan org tu.. tp saya diam.. sya tak cmpur saya buat cm biasa.. lepas sorg2 tau peragai busuk dia..tp semua berpura2 kononyer tak kisah.. sbb apa? sbb smua malas nak layan.. saya pon pernah menasihatkan seseorg yg sakit hati dgn dia supaya sabar n lupakan jelah apa yg dia buat tu..mungkin dia tersilap.. n manusia tak lepas dr kesilapan.. tu kata2 saya utk dia la..tp saya sendiri jauhkan diri dari dia.. bahaya kot. dah 4kali dah saya tgk dia punye peragai tp melibatkan org lain la.. MEMANG TAK BOLEH DIPERCAYAI...

Tp saya tak tau lah yg ni melibatkan dia jugak or tidak..saya pon tak suke nak tuduh sesiapa.. Ada seseorg inbox saya n tanye saya kenapa saya ckp dia OVER sumpah lillah saya tak pernah berckp mcm tu.. tp! kalo saya bergurau mungkin saya ada ckp.. mungkin saya ckp.. Hahahaha Over tau! tp tu smua tak de niat yg ckp peragai dia over ke apa..lain lah saya kata " Ish si A tu... err over menyampah giler.!" tp saya pasti yg saya tak pernah ckp cm tu kat org tu..sbb saya baik kot dgn dia..saya tak pernah ada apa2 msalah dgn dia.. Lagi pon senang je nak tau saya suke ke tidak org tu.. kalo saya tak banyak berckp dgn org tu means saya tak suke lah tu.. Saya bukan Hipokrit..

Tp hal yg terjadi nie saya terpaksa berlakon yg saya tak tau apa2 sbb saya malas la.. malas nk layan org bodoh!

6 comments:

  1. sabo je la..
    doakan lah dia berubah.. :)

    ReplyDelete
  2. Merpati putih: aah.. manusia.. susah kan kita nak baca hati n sikap sebenar manusia nie...

    Misz Nuriz: semoga la... amin :D

    ReplyDelete
  3. sabar ja dik~ walaupun sakit hati, terpaksa sabar juga kan.. smoga mereka2 sedar~~

    ReplyDelete
  4. sabar2..nnty dye sdr jgk ksilapan dye tu..biarkn dye..wat2 xtau je.. :D

    ReplyDelete
  5. sabar kak.. tp tu lah jari nie tak sabar nak luahkan.. hehe.. takpe lah.. biarkan la..smua dah jadi pon....

    eida: yup... harap sedar lah..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...